Stichting Mi Corazon      Stichting Mi Corazon

2022

Ontwikkelingslanden: wij ondersteunen diverse projecten in ontwikkelingslanden. De projecten zijn met name gericht op onderwijs en het bevorderen van de zelfredzaamheid van de lokale bevolking. Via Stichting Kinderdorpen Chili ontvangen wij aanvragen voor kleinschalige projecten in Chili. Daarnaast ondersteunen wij via bevriende Nederlandse stichtingen projecten in Afrika (waaronder Oeganda, Zuid-Afrika, Gambia, Kenia en Tanzania), alsook een project in Sri Lanka. Vaak worden de projecten door onze vaste (Nederlandse) contactpersoon van de stichting bezocht en beoordeeld. Tevens ontvangen wij een financiële verantwoording.

Nederland (Europa): wij ondersteunen vooral kleinschalige sociale, medische en culturele projecten in de nabije omgeving (gemeente Lingewaard, regio Arnhem/Nijmegen), waar onze overheid c.q. onze samenleving tekortschiet. Incidenteel worden ook projecten van grotere omvang ondersteund. In 2022 hebben we in samenwerking met twee andere bevriende stichtingen en de gemeente Lingewaard de aankoop van De Minkhof in Bemmel mogelijk gemaakt.

Duurzame natuurontwikkeling: tot slot ondersteunen wij projecten ten behoeve van het behoud van natuurlijk schoon en projecten gericht op duurzame natuurontwikkeling. In 2022 zijn er in deze categorie geen projecten geweest die we hebben ondersteund.

2021

Ontwikkelingslanden: wij ondersteunen diverse projecten in ontwikkelingslanden. De projecten zijn met name gericht op onderwijs en het bevorderen van de zelfredzaamheid van de lokale bevolking. Via Stichting Kinderdorpen Chili ontvangen wij aanvragen voor kleinschalige projecten in Chili. Daarnaast ondersteunen wij via bevriende Nederlandse stichtingen en personen projecten in Afrika (waaronder Oeganda, Malawi, Gambia en Zuid-Afrika). Vaak worden de projecten door onze vaste (Nederlandse) contactpersoon van de stichting bezocht en beoordeeld en tevens ontvangen wij een financiële verantwoording.

Nederland (Europa): wij ondersteunen vooral kleinschalige sociale, medische en culturele projecten in de nabije omgeving (gemeente Lingewaard, regio Arnhem/Nijmegen), waar onze overheid c.q. onze samenleving tekort schiet. Een project van grotere omvang betreft de restauratie van 't Huis te Bemmel (gestart in 2018). In 2020 is de laatste termijn voor de restauratie van ’t Huis te Bemmel verstrekt.

Duurzame natuurontwikkeling: tot slot ondersteunen wij projecten ten behoeve van het behoud van natuurlijk schoon en projecten gericht op duurzame natuurontwikkeling. In 2020 zijn er echter geen projecten geweest die we hebben ondersteund in deze categorie.

2020

Nederland (Europa): wij ondersteunen vooral kleinschalige sociale, medische en culturele projecten in de nabije omgeving (gemeente Lingewaard, regio Arnhem/Nijmegen), waar onze overheid c.q. onze samenleving tekort schiet. Incidenteel worden ook projecten van grotere omvang ondersteund, bij voorkeur in samenwerking met andere donateurs/bevriende stichtingen. Een project van grotere omvang betreft de restauratie van ’t Huis te Bemmel (gestart in 2018). In 2020 is de laatste termijn voor de restauratie van ’t Huis te Bemmel verstrekt.

2019

Ontwikkelingslanden: wij ondersteunen diverse projecten in ontwikkelingslanden. De projecten zijn met name gericht op onderwijs en het bevorderen van de zelfredzaamheid van de lokale bevolking. Via Stichting Kinderdorpen Chili ontvangen wij aanvragen voor kleinschalige projecten in Chili. Daarnaast ondersteunen wij via bevriende Nederlandse stichtingen en personen projecten in Afrika (waaronder Oeganda, Malawi en dit jaar ook Gambia en Zuid-Afrika). Vaak worden de projecten door onze vaste (Nederlandse) contactpersoon van de stichting bezocht en beoordeeld en tevens ontvangen wij een financiële verantwoording.

Nederland (Europa): wij ondersteunen vooral kleinschalige sociale, medische en culturele projecten in de nabije omgeving (gemeente Lingewaard, regio Arnhem/Nijmegen), waar onze overheid c.q. onze samenleving tekort schiet. Een project in 2019 (gestart in 2018) van grotere omvang betreft de restauratie van ’t Huis te Bemmel.

Duurzame natuurontwikkeling: tot slot ondersteunen wij projecten ten behoeve van het behoud van natuurlijk schoon en projecten gericht op duurzame natuurontwikkeling. In 2019 hebben we een gedeelte van een eerder verleende subsidie retour ontvangen.

2018

Ontwikkelingslanden: wij ondersteunen diverse projecten in ontwikkelingslanden. De projecten zijn met name gericht op onderwijs en het bevorderen van de zelfredzaamheid van de lokale bevolking. Via Stichting Kinderdorpen Chili ontvangen wij aanvragen voor kleinschalige projecten in Chili. Daarnaast ondersteunen wij via bevriende Nederlandse stichtingen en personen projecten in Afrika (waaronder Oeganda en Malawi) en dit jaar ook een project in Sri Lanka en Nepal. Vaak worden de projecten door onze vaste (Nederlandse) contactpersoon van de stichting bezocht en beoordeeld en tevens ontvangen wij een financiële verantwoording.

Nederland (Europa): wij ondersteunen vooral kleinschalige sociale, medische en culturele projecten in de nabije omgeving (gemeente Lingewaard, regio Arnhem/Nijmegen), waar onze overheid c.q. onze samenleving tekort schiet. Twee projecten van grotere omvang betreft de restauratie van de kerk in Haalderen en restauratie van ’t Huis te Bemmel.

Duurzame natuurontwikkeling: tot slot ondersteunen wij projecten ten behoeve van het behoud van natuurlijk schoon en projecten gericht op duurzame natuurontwikkeling. Eén project van grotere omvang betreft het behoud van historische boomgaarden in Ressen.